Wanneer je een nieuw rapport gaat ontwikkelen in Power BI, zet dan je computer uit!

Home Power BI Wanneer je een nieuw rapport gaat ontwikkelen in Power BI, zet dan je computer uit!

Klinkt een beetje vreemd, ik begrijp het, maar laat me het uitleggen:

Voordat je je laptop opent en aanzet, wil je er zeker van zijn dat je eerst hebt bepaald wat je gaat doen.

Ga laagtechnologisch! Technologie staat alleen maar in de weg van je gezond verstand en creativiteit tijdens deze fase. Gebruik gewoon een whiteboard en wat stiften of een paar vellen papier en een potlood. Vergeet geen gum, want je gaat allerlei verschillende ideeën bedenken.

✏️

Volg dan deze stappen:

1️⃣ Bepaal de rapportgebruiker.

2️⃣ Bepaal de informatiebehoeften van de rapportgebruiker.

3️⃣ Maak een concept van het rapport. Dit hoeft niet in steen gebeiteld te zijn, maar zal als richting dienen.

4️⃣ Maak een concept van het gegevensmodel, beginnend bij de feitentabel(s) en vervolgens de dimensies.

Nu heb je duidelijk voor ogen waar je Power BI voor gaat gebruiken en kun je Power BI openen en beginnen met bouwen!

🧑🏻‍💻

Dit eerst doen zal de kans aanzienlijk vergroten dat belangrijke beslissingen daadwerkelijk gebaseerd worden op jouw rapport.